Wrzesień, 2012

Test na osteoporozę

Poniedziałek, 24 września 2012 | dodano: 24.09.2012

Popołudniową przejażdżkę do drugiego wiaduktu przy S8 zakończyłam efektownym upadkiem w drodze powrotnej. Chciałam się przecisnąć między barierkami na dojściu do pasów. Niestety, chociaż bardzo często to robię, tym razem zawadziłam delikatnie rączką kierownicy o barierkę, rower się przewrócił a padając przewrócił mnie. Podparłam się ręką, ale akurat trafiłam już poza krawężnik, więc nie utrzymałam się i trzepnęłam głową, ręką i kolanem o beton. Na szczęście jeżdżę w kasku, więc na łuku brwiowym mam tylko leciutki obrzęk, poza tym głowa jest ok. Kolano też tylko lekko obite. Najbardziej dokucza mi lewa ręka w łokciu i pod nadgarstkiem. Dojechałam do domu już w żółwim tempie w zasadzie prowadząc rower jedną ręką, a obolałą lewą położyłam dla fasonu na kierownicy. Opuchnięte miejsca posmarowałam w domu najpierw altacetem, potem maścią z arniką i jest lepiej, chociaż ręka boli. Czy nie ma złamania podokostnowego w miejscu typowym dowiem się w nocy. Jak prześpię noc bez tabletki, to będzie znaczyło, że kości są całe i test wypadł pomyślnie...:)

Korek przy zwężeniu Górczewskiej © jolapm

Na szczęście poszerzanie jednak trwa.. © jolapm

Gołębniki, pałacyki a w lesie mniej wieje..

Niedziela, 23 września 2012 | dodano: 23.09.2012

Rano wiało tak, że rower stawał w miejscu. W dodatku słońce dopiero wschodziło, więc było dość zimno. Pojechałam Górczewską do Lazurowej, tu znalazłam drugą część ulicy Narwik po drugiej stronie Lazurowej.

Blok przy ulicy Narwik w Warszawie © jolapm

A to budynek obok bloku przy ulicy Narwik © jolapm

Dalej Kocjana, skręciłam na działki drogą przy fosie.
Widok z góry na dawną fosę © jolapm

Potem przez Blizne i Groty do Latchorzewa. W podwarszawskich miejscowościach, podobnie jak w Warszawie,mnóstwo kontrastów. Obok siebie bloki i rudery, gołębniki na ruderach i domy jak pałace.
A tu gołębnik na ruderze.. © jolapm

A to pałacyk po drugiej stronie ulicy © jolapm

W Latchorzewie ponownie wjechałam na osiedle za laskiem, tym razem od strony Hubala Dobrzańskiego. Okazało się, że to dwa oddzielne osiedla. Przejechałam ulicami Kobendzy, Armii Krajowej, która skończyła się na płocie..Na szczęście był wyjazd ścieżką do piaszczystej drogi i ścieżki między brzozami. W lesie było cicho, bo nie wiało, więc skręciłam w lewo, dojechałam do jednostki wojskowej, potem do Estrady i ścieżką przez las do ronda przy Radiowej.
Ścieżka dla rowerów przez las na Bemowie, zdjęcie robione w trakcie jazdy © jolapm

Potem Kartezjusza do Dywizjonu 303 i Kazubów do domu. Jazda dość wolna, bo pod wiatr ciężko, w terenie to też nie po asfalcie. Za to potem pojechaliśmy z Błażejem już specjalnym pociągiem do Skierniewic zwiedzać parowozownię. Bardzo fajna wycieczka.
Dopiero zobaczyłam, jaką mam fajną ilość przejechanych kilometrów łącznie 3888,88 km od czasu jak zapisuję. Zupełnie przypadkiem tak ładnie mi wyszło

Macierzysz, Wieruchów, Stare Babice, Lubiczów

Sobota, 22 września 2012 | dodano: 22.09.2012

Dziś sobota, więc raniutko pojechałam przez parking Tesco, Pełczyńskiego do technicznej przy S8,

Kaczki zostają na zimę © jolapm

przez Szeligi do Macierzysza,
Droga w Macierzyszu po niedawnym remoncie © jolapm

potem prosto do Wieruchowa, na rondzie w prawo przez Nowe Babice do ronda,
Łąki jeszcze całkiem zielone. Daleko na horyzoncie widać było PKiN © jolapm

znowu w prawo w ulicę Warszawską ( wreszcie sprawdziłam, jaką ma nazwę) do skrętu na S8, potem ponownie techniczną do Dywizjonu 303 i do domu.
Ktoś pracuje, żeby jeździć mógł ktoś.. © jolapm

Jechało się przyjemnie, chociaż rano był dość mocny wiatr. Dziś już cieplej. O 6.30 było 9 stopni.

Blizne, Lubiczów, Babice, Latchorzew

Piątek, 21 września 2012 | dodano: 21.09.2012

Piątkowe popołudnie było słoneczne, więc najpierw poszłam a potem pojechałam na spacer, z tym, że pojechałam już sama. Wybrałam się Górczewską do Lazurowej, potem techniczną przy S8 do Długiej, Topolową do drogi na Leszno.

To znak pionowy, czy poziomy? :) © jolapm

Nowy Lidl, tym razem w Latchorzewie, już otwarty © jolapm

Tą drogą dojechałam za rondo w Babicach do skrętu w ulicę na końcu której widać kościół. Nie pamiętam, jak się nazywa. W każdym razie dojechałam do kościoła, tam skręciłam w prawo i dopiero dziś zorientowałam się, że w budynku przy parkingu jest Urząd Gminy Stare Babice.
Plan przed ratuszem © jolapm

Tyle razy tamtędy przejeżdżałam i nie widziałam tablicy. Fakt, że budynek niezbyt okazały, a tablica z napisem mało widoczna.
Urząd Gminy Stare Babice © jolapm

Tu zaczęłam powrót przez Latchorzew. Skręciłam w ulicę Na skraju i zamierzałam przejechać przez osiedle, ale niestety..Objechałam dwa razy ulice Armii Krajowej, Kompanii Jerzyki, Kusocińskiego i nie znalazłam innego wyjazdu niż ulica Na skraju. Poprzednio, jak mi się zdaje, szukanie lepiej mi wyszło. Wróciłam na Hubala Dobrzańskiego, dojechałam do Bolimowskiej, tu w lewo do Kocjana, a potem w Dywizjonu 303 i do domu.

Po ciemku, ale tym razem rano

Czwartek, 20 września 2012 | dodano: 20.09.2012

Wczoraj deszcz wisiał w powietrzu a potem spadł niestety akurat kiedy wróciłam z pracy, wiec nici z wyjazdu. Za to dziś raniutko, jeszcze po ciemku

Uliczka na osiedlu nad ranem © jolapm

Górczewska przed 6 rano. Warszawa jeszcze śpi. © jolapm

pojechałam przez Osiedle Przyjaźń, Rzędzińską, Człuchowską, Puszczy Solskiej, Brygadzistów do Słomianej, potem na fragmencie była jakaś inna ulica, a potem znowu Słomiana..Wyjechałam z Jelonek Sterniczą do Szeligowskiej,
Wykopki. Kombajn ziemniaczany na polu przy Szeligowskiej w Warszawie © jolapm

przez wiadukt nad S8, potem techniczną do Lazurowej i Górczewską do domu. Obejrzałam budzącą się Warszawę..Na dworze rześko, bo tylko 9 stopni, ale zupełnie bez wiatru, więc odczuwalnie nie jest tak źle.
Jakość zdjęć jest fatalna, widać zepsuł mi się aparat, a te poprzednie wpadki to nie był przypadek..:(

Przed zmrokiem..

Wtorek, 18 września 2012 | dodano: 18.09.2012

Po pracy jednej, po pracy drugiej, po pracy dodatkowej wybrałam się na przejażdżkę. Pora jeszcze nie była późna, ale za chwilę zaczął zapadać zmrok.

Ta czerwona plama nad wiaduktem to zachodzące słońce © jolapm

Przecież za dwa dni koniec lata..przynajmniej kalendarzowego. Zrobiłam tradycyjną trasę przez Blizne, Groty, Stare Bemowo, Boernerowo i przez Bemowo Powstańców Śląskich do domu. Na ulicach było wyjątkowo pusto, ani ludzi ani samochodów..
Puste ulice, chociaż jest przed 19.00 © jolapm

Pogoda letnia. Po 18.00 były jeszcze 22 stopnie ciepła. Podobno to już jednak koniec lata w przyrodzie również. I dobrze, bo dość już nas wygrzało w tym roku.

Po Woli jest Ochota a potem Włochy

Niedziela, 16 września 2012 | dodano: 16.09.2012

Zbrzydło mi już kręcenie się w kółko po Bemowie, więc raniutko pojechałam przez Osiedle Przyjaźń do Strąkowej, przez tory i ze zdziwieniem stwierdziłam, że ulica Człuchowska kończy się na Woli. Co prawda nie jest już tak szeroka ani asfaltowa jak na Jelonkach, jest wyłożona betonowymi płytami, ale jest..!

Tak się kończy ulica Człuchowska na Woli © jolapm

dochodzi do Sowińskiego. Skręciłam w Pustola, przez jeden park, drugi park dojechałam do Prymasa Tysiąclecia
Pociąg na wiadukcie nad Wolską © jolapm

Stare budynki przy Prymasa Tysiąclecia © jolapm

i tu w prawo aż do skrzyżowania z Alejami Jerozolimskimi. Miałam skręcić w Aleje w prawo, ale czekałam na światłach tak długo, że w końcu zrezygnowałam i pojechałam prosto Bitwy Warszawskiej. Dojechałam aż do Banacha. Na Ochocie ścieżki są zrobione bardzo prosto. Przy chodniku stoi znak droga dla pieszych i rowerów. I jest ok, podoba mi się to.Oczywiście trzeba uważać na pieszych, ale o tej porze w niedzielę ruch nie był duży. Przejechałam Grójecką licząc, że tu też będzie ścieżka, ale niestety..Wróciłam, dojechałam do Białobrzeskiej, gdzie skręciłam w prawo, potem w lewo w Lelechowską i znowu w prawo w Szczęśliwicką. A ulica Szczęśliwicka kończy się ślepo na skwerku przy Dworcu Zachodnim, oczywiście po drugiej stronie niż dworzec. Skręciłam w Aleje w lewo, przecięłam Bitwy Warszawskiej i drogą dla rowerów pojechałam prosto aż do Popularnej. Tu znowu odczekałąm na światłach, żeby przejechać na drugą stronę, potem jezdnią przy Castoramie, a dalej już była wyznaczona, metodą jak na Ochocie, droga dla rowerów. Z Popularnej skręciłam w prawo w Techników, potem pod wiaduktem do Sympatycznej, Wałowicką do Dźwigowej. W tunelu pod Dźwigową wjechałam z jezdni na drogę rowerową, potem w Połczyńską, na drugą stronę i przez Jelonki do Osiedla Przyjaźń do domu. Objechałam kawałek Warszawy. Tak daleko w miasto jeszcze się nie zapuszczałam..ale takie wycieczki dobre są w niedzielę o 6 rano, kiedy normalni ludzie jeszcze śpią.
Trafiło mnie, bo wstawione zdjęcia to wszystkie, które mi się zapisały w telefonie, a pstrykałam dużo. To już kolejny raz, kiedy aparat robi mi taki numer, ale tym razem nawet mi nie sygnalizował pełnej pamięci..Może zapisał w innym miejscu, ale nie umiem znaleźć..Jestem zła, bo nie zapisało się nic z miejsc, w których pierwszy raz byłam rowerem.

Po Bemowie po ciemku

Sobota, 15 września 2012 | dodano: 15.09.2012

Rano autem trasa Warszawa- Białystok, po obiedzie Białystok -Warszawa, a że jechało się szybko i dobrze, chociaż 8 to jedna z najbardziej zatłoczonych dróg w Polsce, więc już o 19.30 byłam na rowerze. Jest połowa września, ale jak wyjeżdżałam było już prawie ciemno, a po drodze zrobiło się całkiem ciemno.

Zapada zmrok © jolapm

Ulica Dywizjonu 303 o zmroku © jolapm

Na Boernerowie jest jeszcze ciemniej. Ulica Westerplatte © jolapm

Miasto fragmentami jest dobrze oświetlone, ale na niektórych fragmentach nie ma żadnych świateł. Nawet samochody nie oświetlają, bo prawie nic tam nie jeździ..
Warszawa w ciemności © jolapm

Sympatyczna szybka przejażdżka.

Musiałam odreagować

Piątek, 14 września 2012 | dodano: 14.09.2012

Koniec tygodnia, zmęczenie pracą plus problemy z podopiecznymi..Musiałam odreagować, poza tym sprawdzić zjazd na S8..Pojechałam Górczewską do Lazurowej, potem przy S8, ale tym razem po lewej stronie, czyli bliżej miasta.

Kapusta na warszawskim polu.. © jolapm

Potem wiaduktem na Szeligowskiej i powrót drugą stroną.
Widok z wiaduktu © jolapm

Dalej przez Blizne do Hubala Dobrzańskiego, w prawo leśną drogą do Kocjana
Zbliża się jesień.. © jolapm

i Dywizjonu 303 do domu. Pogoda w miarę, w cieniu jest chłodno, ale na słońcu dość ciepło, do tego dość mocny wiatr.

Nad Warszawą czarne chmury wiszą, czyli zdążyłam przed deszczem

Środa, 12 września 2012 | dodano: 12.09.2012

Po dwóch dniach intensywnej pracy dziś wreszcie wróciłam w miarę wcześnie, czyli około 16.00. Wycieczka była więc popołudniowa. Na niebie czarne chmury, nie wybierałam się w związku z tym daleko.

Pogoda zmienia się.. © jolapm

Nad Warszawą czarne chmury wiszą... © jolapm

Najpierw Powstańców, Hery, Posejdona, Artemidy, znowu Hery, Radiową, Zachodzącego Słońca, Żołnierzy Wyklętych, Piastów Śląskich w lewo, Ligonia, przez wertepy do Himalajskiej,
Wertepami do Himalajskiej © jolapm

potem Radiową, przez Boernerowo do Kutrzeby, leśną ścieżką do ronda, Gąsiorowskiego, Kartezjusza, w prawo w Kocjana do Zaboreczne, powrót Hubala Dobrzańskiego, Łaszczyńskiego, Graniczną, przy S8, Dywizjonu 303, kółko po osiedlu i do domu..Chmury wisiały, a deszcz czasami delikatnie kropił... Teraz już pada, a właściwie leje i dobrze, bo już dawno nie było deszczu..