Maj, 2013

Po burzy

Poniedziałek, 20 maja 2013 | dodano: 20.05.2013

Jak gapa włączyłam navime dopiero po przejechaniu prawie 4 km, pierwszy raz będę więc miała lepszy wynik z licznika niż z GPS. Dziś piszę już na swoim komputerze. Slubny odebrał mi go z naprawy. Dowiedziałam się, że test Toshiby nie wykazał usterki. Na nic zdało się tłumaczenie. Przeinstalowali mi tylko system i oddali laptopa. A ten oczywiście znowu robi to, co robił. Trzeba będzie kupić zewnętrzną kartę sieciową, bo z testami się nie wygra :). Jak się skończy gwarancja, to zmienimy wewnętrzną..
po burzy

Po burzy © jolapm

Kwitnące drzewo © jolapm

Przejazd czysto techiczny, czyli na odreagowanie stresów. A ptaszki na Grotach tak pięknie śpiewają po deszczu. Na mapce brakuje początku trasy

Nad Wisłę

Niedziela, 19 maja 2013 | dodano: 19.05.2013

Poranny wyjazd nad Wisłę, zaliczony przejazd przez mosty Świętokrzyski i Północny od prawej strony. Wcześniej Śródmieście, przejazd przez centrum i zdjęcie PKiN. Obejrzałam budowę metra. Przejechałam też Karową, na szczęście w dół. Dalej BUW i Centrum Nauki Kopernik. Nad Wisłą przyjemna droga gruntowa i piękna panorama lewobrzeżnej Warszawy. Przy moście Grota budynki dawnej FSO, jeszcze z szyldem, czyżby nadal coś tam funkcjonowało? Przy ciepłowni na Żeraniu jest ddr, właściwie aż do Mostu Północnego. Spokojnie można tam jechać. Pogoda rowerowa, słonecznie, ciepło, rano jeszcze bez upału, chociaż teraz też jest umiarkowana temperatura.

Budowa centralnego odcinka metra © jolapm

Fontanna przy Pałacu Kultury © jolapm

Jeden z tych, co zasłaniają PKiN © jolapm

Ulica Karowa © jolapm
Ładnie tu © jolapm

Pierwszy budynek zbudowany jako szkoła powszechna © jolapm

Biblioteka UW © jolapm

Tramwaje na pętli Żerań FSO © jolapm

Elektrociepłownia Żerań © jolapm

Port żerański © jolapm

Potem już nie robiłam zdjęć uznając, że tam ( przy Moście Północnym) już byłam.
Dobrze jest jechać po Warszawie z przewodnikiem, przynajmniej zobaczy się coś więcej.
nad Wisłę
Trasa nagrywana przez GPS jest dłuższa o 2 km niż ta z licznika. Czas jest większy, to zrozumiałe, bo nie pauzuję telefonu podczas postoju, ale kilometrów wtedy nie przybywa. Może mam źle ustawiony licznik?

Przy sobocie po robocie

Sobota, 18 maja 2013 | dodano: 18.05.2013

Rano działka z dziećmi i wnukami, powrót po 17.00, to oczywiście autem. Wieczorem przejazd znaną trasą, z różnymi modyfikacjami. W Szeligach albo tuż na skraju Warszawy przy Szeligowskiej jest budynek Transcoloru. Jadąc tamtędy ostatnio widziałam kolejkę do wejścia. Nawet mnie zastanowiło "za czym kolejka ta stoi" ale nie sprawdzałam. Dziś jechałam tamtędy około 21.00. Na dziedzińcu przed budynkiem kłębił się tłum, przy płocie stały toytojki, a wszystkie drogi, łącznie z wyjazdową na S8 i na wiadukt były obstawione autami z różnych województw. Nagle usłyszałam pana, który przez megafon ogłosił: publiczność prosimy już do studio ( tak, powiedział studio).

Transcolor © jolapm

Za parkanem tłum ludzi © jolapm

Auta stały wszędzie, nawet na dojazdówce do S8 © jolapm

Prawdopodobnie więc kręcą tam jakieś X faktor, czy jak go tam zwał. W telewizji oglądam tylko siatkówkę, nawet nie znam nazw programów szumnie zwanych rozrywkowymi. A to już na pewno moja dzielnica.
S8 o zmroku © jolapm

Ratusz Bemowo wieczorem © jolapm

trasa przejazdu transcolor

Lepiej niech już nie sypie

Piątek, 17 maja 2013 | dodano: 17.05.2013

Po wszystkich dzisiejszych atrakcjach wybrałam się na wieczorną przejażdżkę. Objechałam tradycyjne miejsca. Pod wieczór już dało się wyżyć, chociaż jeszcze teraz jest 25 stopni. Trasa wieczór
O zmroku:

Blizne o zmroku © jolapm

Rondo Kaliskiego- Radiowa © jolapm

To samo rondo w innym ujęciu © jolapm

Dobrze, że dziś piątek..:)

Skręciłam wąsa.. tfu ..w Wąsach :)

Czwartek, 16 maja 2013 | dodano: 16.05.2013

Wyjechałam rano z zamiarem dotarcia do Leszna. I o mały figiel a udałoby się, ale skręciłam w Wąsach zamiast pojechać prosto. Wyjechałam na skraju Puszczy Kampinoskiej, czyli w Zaborówku. Ponieważ zapowiadało się gorąco, skierowałam się w stronę domu. Wracałam drogą lesznowską, gdzie w zasadzie cały czas jest droga dla rowerów. Niestety z kostki, chociaż muszę przyznać, że jest równa. Za to w tamtą stronę miałam praktycznie cały czas niewielki ruch na fajnych asfaltowych jezdniach.
trasa
Zrobiłam kilka zdjęć w miejscach, gdzie mnie jeszcze nie było rowerem.
Widziałam też ekipę telewizyjną nakręcającą coś w Zaborowie. Okazało się, że to teściowie chcą wyrzucić z domu synową, a ona się nie daje, bo przecież wniosła swój wkład w budowę domu. Spór widać idzie na ostro, skoro już wezwali telewizję. Natomiast ci już chyba naprawdę nie mają czym się zajmować.
Nie wiem tylko, czy uda się wstawić zdjęcia, bo pracuję na komputerze ślubnego. Mój oddałam dziś do naprawy.

Na drodze pusto © jolapm

Tu rośnie trawa w rolkach © jolapm

Tędy jechałam © jolapm

Mur przy drodze w Zaborówku. A za murem budynek. Nigdzie podpisu © jolapm

Kościół w Zaborowie © jolapm

Wyrzucić tę zdzirę..a telewizja filmuje awanturę rodzinną © jolapm

Kościół w Borzęcinie Duzym © jolapm

Tablica informacyjna dworku w Zielonkach © jolapm

Pałacyk widziany zza ogrodzenia © jolapm

I tu kojarzy mi się bajka o pałacyku i latarence..Słodkich snów

Małe i duże kilometry

Środa, 15 maja 2013 | dodano: 15.05.2013

Do trzech razy sztuka. To już trzecie podejście do zapisania wycieczki. pierwsze się nie zapisało, bo akurat zerwało połączenie z netem, a drugie skasowałam sama naciskając przypadkiem jakiś klawisz, a już prawie skończyłam. Będzie szybko. Zaplanowałam na dziś przynajmniej 28 km i udało się zrealizować plan. Przejazd przez najbliższe okolice, czyli Strzykuły, Zielonki Parcele, Hornówek, Izabelin i przez Stare Babice do domu. Trasa na mapce
przejazd

Rondo w Strzykułach © jolapm

Krzyż na rozjeździe w Lipkowie © jolapm

Sklep, gdzie piliśmy colę © jolapm

Droga przez Hornówek © jolapm

Skrzyżowanie Osiedlowej z Sienkiewicza i Izabelińską © jolapm

Trochę świata trzeba było przejechać na te 30 km. Na szczęście pogoda rowerowa, nawet pod wieczór przestało wiać. Ponieważ jechałam dziś w towarzystwie, na koniec porównaliśmy wskazania licznika. I co wyszło? Moje kilometry były większe, bo w sumie przejechałam ich mniej. Podobnie wskazuje mi zawsze GPS, chociaż we wpisach na blogach ludzie podają, że jest odwrotnie, czyli licznik wskazuje więcej. Może powinnam więc zmienić licznik? :)
I w ten sposób, małymi czy dużymi kilometrami, przejechałam pierwszy ich tysiąc w tym roku

Osiedlową

Wtorek, 14 maja 2013 | dodano: 14.05.2013

Pogoda rowerowa. Wyjazd w godzinach popołudniowych, czyli po pracy. Pojechałam obejrzeć postęp prac na Górczewskiej.

Zauważone zmiany to zniknięcie większości maszyn © jolapm

Nie wiem, czy poprzednio były krawężniki © jolapm

Na pewno ubyło maszyn, a przybyły dwa fragmenty krawężników, ale tego nie jestem pewna, może wcześniej nie zwróciłam uwagi. Potem pojechałam prosto drogą na Leszno, czyli ulicą Warszawską. Dojechałam do miejscowości Zielonki Parcele.
Ulica Osiedlowa w Zielonkach © jolapm

Osiedlową dojechałam az do Sienkiewicza w Starych Babicach © jolapm

Tu skręciłam w bardzo długą ulicę Osiedlową, żeby wyjechać na ulicy Sienkiewicza w Starych Babicach. Stamtąd już prosto do domu. Jeszcze zrobiłam kółeczko po osiedlu, żeby było oczko.
Zielonki Rower spisuje się bez zarzutu.

Jazda testowa

Poniedziałek, 13 maja 2013 | dodano: 13.05.2013

Najpierw do serwisu pana Zbyszka, zostawiłam tam rower na godzinę. Pan Zbyszek przejechał nim trochę, sprawdził co się dzieje, wyregulował przerzutki i oddał mi rower do testowania. Usługę, jak stwierdził, wykonał w ramach gwarancji. Mogę tylko podziękować, bo przejechałam 20 km i trzasnęło tylko raz, kiedy stanęłam na pedałach podjeżdżając na krawężnik. Myślę, że teraz będzie dobrze. Testowa trasa bardzo tradycyjna. Niektóre uliczki na Boernerowie mają nawierzchnię, po której przejazd potraktowałam jako jazdę w terenie.

Tak wygląda ulica Kleebera © jolapm

A to nawierzchnia Telewizyjnej © jolapm

Sprawdziłam rower i wróciłam do domu.
jazda testowa

Tak ładnie żarło i zdechło, czyli trzecia (dziś udana) próba wjazdu na most + kapeć

Niedziela, 12 maja 2013 | dodano: 12.05.2013

Dziś od rana wszystko w poprzek. Wstałam przed 6, "wystroiłam się" na rower, ale kiedy wyprowadzałam psa zaczęło kropić. Po chwili już lało. Na szczęście przestało. Znowu więc wyszykowałam się na rower. Postanowiłam pojechać na Bielany po spodnie do dziecka. Potem chciałam dojechać do Marymonckiej i trochę okrężną drogą wrócić do domu. Jednak nie chciało mi się stać na światłach, więc skręciłam i przy Metrze Młociny dojechałam do ulicy Zgrupowania AK Kampinos. Stamtąd pojechałam prosto, licząc że wyjadę na Marymoncką. Po kolejnym skręcie okazało się, że tędy można wyjechać na Most Północny.

Wisła, widok z Mostu Północnego © jolapm

Zjazd z mostu wprost na ruchliwą jezdnię © jolapm

Pierwszy raz na Białołęce © jolapm

Po prawej stronie Wisły © jolapm

Pojechałam na drugą stronę Wisły, zrobiłam kółeczko po Białołęce i wróciłam na swoją stronę. Tu ponownie zamierzałam zjechać na Marymoncką. Okazało się, że zjechałam fajną asfaltową drogą dla rowerów na dół. Zaczęłam jechać wzdłuż Wisły.
Taka piękna droga..a tu kapeć © jolapm
I wtedy usłyszałam stuk, stuk, stuk.. jednym słowem znowu kapeć i znowu w tylnym kole. Jak zwykle nie zabrałam ze sobą dokumentów, karty miejskiej ani pieniędzy. O zapasowej dętce nawet nie wspomnę. Miałam za to uszczelniacz dętek zakupiony kiedyś w Lidlu. Nie miałam problemu z nakręceniem go na zaworek, za to podczas uszczelniania piana zaczęła mi się nagle wydobywać z opony. Sprawa była jasna, musiałam najechać na szkło. Spacer z rowerem do Metra Młociny. Telefon do córki, gdzie tu może być serwis czynny w niedzielę. Po dokładnej penetracji kieszeni i sakwy znalazłam 5 zł, więc na dwa bilety starczyło. Ponieważ była dopiero 11.00 wiedziałam, że na Olimpii panowie naprawiają takie rzeczy właśnie w niedziele, bo wtedy jest bazar. Drugi telefon do syna, przynieś mi pieniądze na naprawę, (mieszka blisko Moczydła). Dojazd dwoma autobusami, w jednym pogawędka z panem, który też jechał z rowerem do serwisu, ale na Bitwy Warszawskiej. Wymieniliśmy uwagi na temat rowerów i serwisów. Na Moczydle szybko załatwiłam sprawę. Wymienili mi dętkę i oponę, która była sparciała, stąd kolejna guma w ciągu dwóch tygodni.
Jak dobrze, że panowie oprócz sprzedaży prowadzą też serwi © jolapm
Powrót do domu z objazdem parku Szymańskiego.
A to już obrazek z mojej dzielnicy
Na razie mamy tylko takie metro © jolapm
Niestety przerzutka tak mi przeskakuje na 6 biegu, że w ogóle nie dało się jechać. Dojechałam na 5, czasem na 7. Jutro jednak muszę podjechać do p. Zbycha albo serwisu pana Ceranki.
Trasę mam zapisaną na dwa razy, tak jak było w rzeczywistości.
na most
serwis
A zjeżdżając z mostu na prawą stronę Wisły mijałam rowerzystę wypisz wymaluj jak Księgowy. Byłeś tam może około 10.30 ?

Sprawdzić, co z tą Górczewską, czyli druga dzisiaj

Sobota, 11 maja 2013 | dodano: 11.05.2013

Sprawdziłam, co się dzieje przy przebudowie Górczewskiej. I tu zaskoczenie, bo jednak coś się dzieje. A co, widać na zdjęciach.

Już położyli pierwszą warstwę asfaltu © jolapm

Nowy fragment z drogą dla rowerów © jolapm

Ciekawe, czy skończą w kolejnym planowanym terminie. Ostatni, o którym czytałam, to czerwiec 2013. Pożyjemy, zobaczymy.
Potem jeszcze pojechałam na spacer, bo się rozpogodziło. Jak wyjeżdżałam kropił deszcz.
druga dzisiaj
W przeciwieństwie do niektórych osób, zapisuję oba przejazdy z tego dnia. Przynajmniej wiadomo, skąd się biorą kilometry. Dziś łącznie zrobiłam 42,69 km według wskazań licznika rowerowego. Według mojego GPS nieco więcej, ale też w gorszym czasie.