Wrzesień, 2014

Jak dziecko we mgle

Niedziela, 21 września 2014 | dodano: 21.09.2014

Najpierw kuriersko na Bielany, potem powrót do domu przez Truskaw i Borzęcin, gdzie akurat był odpust. Miałam okazję przetestować inne ustawienia w rowerze i jechało się wyśmienicie. Tylko wszystko spowite było gęstą mgłą. Pod drzewami  mokro, jakby padał deszcz. Moje włosy też były mokre, a z grzywki kapała woda. Na dzień dobry na Wrocławskiej miałam okazję zobaczyć co zostało z samochodu kierowcy, który nie dostosował prędkości do warunków na drodze. Nie wiem, czy ludziom coś się stało, ale auto prawdopodobnie będzie do kasacji.

W takiej mgle nie jest trudno o wypadek
W takiej mgle nie jest trudno o wypadek © jolapm

Zwinęłi na noc Wisłę? :) Obrazek z brzegu rzeki
Zwinęli na noc Wisłę? :) Obrazek z brzegu rzeki © jolapm

Ddr nad Wisłą już wyremontowana
Ddr nad Wisłą już wyremontowana © jolapm

Odpustowe stragany w Borzęcinie
Odpustowe stragany w Borzęcinie © jolapm

Jazda testowa

Sobota, 20 września 2014 | dodano: 20.09.2014

Wypadła pomyślnie, rower spisał się jak powinien. Muszę się go jeszcze nauczyć, na przykład wybrać optymalne przełożenia. Hamulce już opanowałam, na szczęście jestem praworęczna. Najważniejsze jednak jest, żeby moje szanowne cztery litery przyzwyczaiły się do nowego bardziej sportowego siodełka, które po prostu gniecie  nieco inne punkty niż poprzednie. Jeszcze parę jazd i będzie super.

Piękna nowa ddr na Reymonta
Piękna nowa ddr na Reymonta © jolapm
Skrzyżowanie Powstańców z Górczewską. Nowe torowisko już zalane asfaltem
Skrzyżowanie Powstańców z Górczewską. Nowe torowisko już zalane asfaltem © jolapm

Z braku czasu

Piątek, 19 września 2014 | dodano: 19.09.2014

Z trudem wygospodarowałam dziś chwilę na krótką przejażdżkę nowym rowerem. Pokręciłam się trochę po Jelonkach i okolicy i wróciłam do domu. Może teraz zadziwię niektórych, ale mój nowy rower zaliczył dziś pierwszy deszcz. Kiedy startowałam spadło z nieba kilka kropli..:). Temperatura 19 stopni o 19.00..Nic dziwnego, że boli mnie głowa..

Nowy nabytek
Nowy nabytek © jolapm

Mam nowy rower

Czwartek, 18 września 2014 | dodano: 18.09.2014

Pozostałam wierna marce, ale jest na lepszym osprzęcie. To Wheeler Cross 6,4 .Tym razem w kolorze czarnym. Tamten zostawiłam w rozliczeniu. Trochę go żal, ale zanim się obejrzałam, już zdjęli mu lampki, bagażnik, dzwonek, licznik. Wszystko przełożyli do nowego. Tylko błotniki nie pasowały, bo nowy ma bardziej sportowy charakter i nie ma dziurek na pręty. W przyszłym tygodniu mają mi sprowadzić fajne plastikowe błotniki, a do tego czasu ma być ładna pogoda ! Jak widać kupiłam blisko, a połowa dystansu już na nowym rowerze : Nie miałam  czasu na więcej, ale na tym krótkim odcinku  jechało się rewelacyjnie. Zdjęcia dopiero jutro, przecież powinny być zrobione w terenie a nie w domu :)

Stara niepotrzebna zabawka

Czwartek, 18 września 2014 | dodano: 18.09.2014

Widziałam dziś taką  przy pojemnikach na używaną odzież To był miś, który przestał być już komuś potrzebny. Wiem, że pluszowy miś to nie człowiek, bo nic nie czuje, a jednak zrobiło mi się go po  ludzku  żal..

Taki los starych niepotrzebnych zabawek
Taki los starych niepotrzebnych zabawek © jolapm

Szukam

Środa, 17 września 2014 | dodano: 17.09.2014

Oczywiście szukam roweru, więc zwiedzam kolejne sklepy rowerowe. Przy okazji poznaję właścicieli, dowiaduję się wielu ciekawych informacji na temat rowerów różnych marek, ich jakości oraz serwisu. Dziś byłam w sklepie przy Reymonta. Pan zaproponował mi Meridę albo Cube. Przy tym bardzo pozytywnie ocenił mojego Wheelera, więc może jednak nie będę  go jeszcze zmieniać . Navime znowu liczyło czas pauzy, więc średnia ruchu wyszła mi cudna, tym bardziej, że nie włączyłam GPS włączając pauzę na drugą ratę jazdy.

Koniec jazdy prosto
Koniec jazdy prosto © jolapm

Z kolegą

Wtorek, 16 września 2014 | dodano: 16.09.2014

Rano jest przyjemnie chłodno, ale dzień zapowiada się słoneczny . W związku z tym jechałam z moim wiernym kolegą, który towarzyszy mi zawsze w takie dni. Bardzo przyjemnie jedzie nam się razem. Nie przyspiesza, nie wyrywa do przodu, nie guzdrze się też z tyłu. Jedziemy równym tempem. Niestety nie jest specjalnie wylewny, więc całą drogę milczy, ale nie wymagajmy za dużo. Lubię jego towarzystwo

Tu jadę mu na kole..:)
Tu jadę mu na kole..:) © jolapm

Rozumiem, że jest lato

Poniedziałek, 15 września 2014 | dodano: 15.09.2014

ale nie musi być aż tak ciepło, skoro to połowa września. Do tego znowu miałam wrażenie, że wiało z każdej strony, ale szczególnie mocno ze wschodu. W sumie dawało to nawet uczucie, że jest chłodniej, ale i tak wyjątkowo nie chciało mi się jechać. Ciężka ta pogoda, a w pracy też dziś nawet przez moment nie usiadłam. Jako urodzona optymistka powiem jednak, że jutro będzie lepiej.
To nowy fragment ddr na skrzyżowaniu Maczka z trasą AK
To nowy fragment ddr na skrzyżowaniu Maczka z trasą AK © jolapm

Zamknęli dziś wyjazd z Dywizjonu 303 na Powstańców. Tramwaje z Bemowa też nie jeżdżą © jolapm

Kanciaste jajo

Niedziela, 14 września 2014 | dodano: 14.09.2014

Wstałam dziś wcześniej niż słońce, wyruszyłam skoro świt. Najpierw "do miasta", bo było pod wiatr. Przejechałam się nową Prostą, ale tylko do Żelaznej, bo dalej już nie było dziury w płocie. Potem przez Ochotę dojechałam do Ursusa, a stąd ulicą Piastowską do Piastowa i dalej praktycznie prosto aż za Pruszków. Przy wysypisku śmieci skręciłam w prawo z zamiarem powrotu do domu. Jednak był objazd, więc po drodze zaliczyłam z przeproszeniem Mosznę, skąd pojechałam drogą na Rokitno. W Józefowie jednak rozmyśliłam się i wybrałam drogę do Święcic. Rokitno zostawię na inną wycieczkę. Zaraz za Święcicami skręciłam w lewo na Wolskie , potem przez Górną, która właściwie  jest kolonią Pogroszewa dojechałam do znanej już trasy na Umiastów. Stąd powinnam już pomknąć do domu, ale nie dało się, bo dość mocno wiało z przeciwka. Jednym słowem wyjechałam i wracałam pod wiatr, ale to nie wiatr zmienił kierunek, tylko ja zatoczyłam koło, a właściwie kanciaste jajo :)

Wyjechałam o wschodzie słońca
Wyjechałam o wschodzie słońca © jolapm

Nowa, jeszcze zamknięta, Prosta
Nowa, jeszcze zamknięta, Prosta © jolapm

Zadbali tez o nas. Wreszcie asfaltowa ddr
Zadbali tez o nas. Wreszcie asfaltowa ddr © jolapm

Fontanna w Pruszkowie
Fontanna w Pruszkowie © jolapm

Droga przy wysypisku jest w remoncie
Droga przy wysypisku jest w remoncie © jolapm

Przejechałam przez Mosznę
Przejechałam przez Mosznę © jolapm

Utrata w Józefowie. Dawniej zrzucała tu ścieki miejscowa gorzelnia. Teraz rzeka jest czysta © jolapm

A jest gdzieś Bemowskie?
A jest gdzieś Bemowskie? © jolapm

Wreszcie

Sobota, 13 września 2014 | dodano: 13.09.2014

Tytuł nie jest dziś związany z rowerem, natomiast wreszcie udało się pojechać dziś na działkę. Na rowerze pojechałam dopiero po powrocie, więc nie jechałam daleko. Za to przypadkiem trafiłam na festyn w Bliznem. Grał jakiś zespół, na dziedzińcu kościoła była dmuchana zjeżdżalnia dla dzieci, a na zagrodzonej ulicy stały ławy i wszyscy, łącznie z księdzem, siedzieli przy piwie. Pogoda dzisiaj typowo letnia, ale przecież jeszcze mamy lato ..

Ta przyczepa jechała przed rowerem. Może to był jeden z rowerów towarowych
Ta przyczepa jechała przed rowerem. Może to był jeden z rowerów towarowych © jolapm Dmuchana zjeżdżalnia przed kościołem
Dmuchana zjeżdżalnia przed kościołem © jolapm

Grał jakiś zespół
Grał jakiś zespół © jolapm

A ludzie raczyli się piwem
A ludzie raczyli się piwem © jolapm