Wrzesień, 2013

Przed świtem

Wtorek, 10 września 2013 | dodano: 10.09.2013

Wyjechałam o 5.00 rano, kiedy jeszcze było całkiem ciemno. Później nie będę miała czasu, bo z pracy wyjdę pewnie około 20.00. Wykonałam zwykły objazd najbliższej okolicy. Wypróbowałam nową lampę, która rzeczywiście dobrze świeci. Widziałam o tej porze kilku rowerzystów, ale oprócz mnie tylko jeden miał świecące lampki. Bez lampek jeżdżą głównie młodzi, którzy pewnie uważają, że takie gwiazdy jak oni świecą swoim blaskiem ;))
Dziś przekroczyłam 4 tysiące km w tym roku :)
przed świtem
Dystans z licznika, bo przypadkiem dotknęłam telefonu i kilometr przed domem skończył mi zapisywać trasę. Nie ma to jak ekran dotykowy :)

Górczewska o 5 rano © jolapm

Wjazd na techniczną przy S8 . Już świta © jolapm

Stare Babice o świcie © jolapm

Zadania do wykonania

Poniedziałek, 9 września 2013 | dodano: 09.09.2013

Coś, delikatnie mówiąc, siada mi połączenie sieciowe w komputerze, czyli mam powtórkę z rozrywki.. Ślubny obejrzał, poprawił. Opisałam szczegółowo dzisiejszy przejazd, wcisnęłam "zapisz" i.. w tym momencie znowu rozłączyło. Nie zaklęłam, tylko nie będę się rozpisywać. Najpierw na siusiu z Debetem ( "znajomy" pies ), potem po bilety na marsz charytatywny do Reduty. Powrót Alejami przez Włochy, a na koniec przejazd przez Groty.
Temperatura typowo lipcowa. we wrześniu trudna do zniesienia. Będzie zmiana pogody. Deszcz już wisi w powietrzu
zadaniowo

Dopiero tu przypomniałam sobie o zdjęciach © jolapm

Biurowce w Alejach © jolapm

Skrzyżowanie z Popularną © jolapm

Dwupoziomowe skrzyzowanie z Łopuszańską © jolapm

Gdzie jest ta droga?

Niedziela, 8 września 2013 | dodano: 08.09.2013

Nie chciało mi się jechać dziś na drugą stronę Wisły, postanowiłam za to znaleźć inna drogę niż gdańska do powrotu z nowego centrum handlowego w Łomiankach. Ktoś mi kiedyś opowiadał, że tam można przejechać przez las nie wjeżdżając wcale na gdańską. Muszę przyznać, że "prawie" mi się udało, to znaczy pojechałam techniczna wzdłuż ekranów, przejechałam na drugą stronę, wśród zabudowań pojechałam na wschód, potem skręciłam w pierwszą asfaltową poprzeczną i dojechałam tu.. czyli do lasu.

Tu dojechałam. Zagrodzony teren lesny © jolapm

Znowu skręciłam i znowu dojechałam ..do gdańskiej:) Po tej stronie jednak było początkowo szutrowe pobocze, które dalej zmieniło się w polną ścieżkę. Udało się jednak dojechać do świateł, a po drugiej stronie była ulica Wójcickiego. Stąd już wiedziałam którędy do domu. Wstyd się przyznać, ale dopiero dziś zorientowałam się, że huta jest tuż za Metrem Młociny i kilka razy jechałam już tamtędy, tylko nigdy nie patrzyłam w bok :). Na koniec dokręcanie po Bemowie. Przy rondzie na Radiowej zobaczyłam maszerujące czwórkami wojsko. Domyślam się, dokąd maszerowali..
droga
Ddr na Górczewskiej już otwarte © jolapm

Pusty parking przy CH w Łomiankach © jolapm

Pusta szosa do Gdańska © jolapm

Pierwsze zdjecie huty © jolapm

Wojsko idzie na ćwiczenia? Nie © jolapm

Jak wyjeżdżałam było tylko 8 stopni, szybko jednak wyszło słońce.

Wlazł kotek na płotek i ..

Sobota, 7 września 2013 | dodano: 07.09.2013

Z różnych przyczyn nic nie wyszło z planowanych na dziś wyjazdów, pozostała mi tylko jazda rowerem. Tu sobie trochę pojeździłam. Najpierw po mieście, potem poza miasto, ale w zasadzie cały czas znanymi drogami. Dopiero w Borzęcinie skręciłam zaraz za kościołem w prawo (jechałam w stronę Warszawy) i wyjechałam na drogę, której jeszcze nie znałam. Droga asfaltowa, prościutka prowadząca przez Topolin do Pogroszewa. W drodze mijałam biegaczy, możliwe, że to znowu półmaraton. Niektórzy panowie wyglądali nobliwie. Z Pogroszewa już prosto do domu.
Rano było rześko..:)
kotek i biegi

Urząd Gminy Izabelin © jolapm

Wlazł kotek na płotek i ..ledwie go widać :) © jolapm

A tu ucieka © jolapm

Gdzie strumyk płynie z wolna © jolapm

Maszyny na Trakcie Królewskim. Budowa kanalizacji © jolapm

Tą drogą jeszcze nie jechałam. Wyjazd z Borzęcina © jolapm

Ucieczka biegaczy. Peleton biegł nieco później © jolapm

Zbiory. Pole cebuli © jolapm

Codzienna norma

Piątek, 6 września 2013 | dodano: 06.09.2013

Musiałam się zmieścić między pracą, wymianą pieczątki ( zrobili mi z błędem0 a meczami, w które dziś obrodziło. Pojechałam znowu przez wiadukt nad S8 ten bliżej Połczyńskiej po którym bardzo rzadko coś jeździ, bo nie ma tam dobrego dojazdu. Znalazłam przy okazji osiedle bloków, nie wiem, czy są w Macierzyszu czy w Szeligach. Dalej sprawa prosta jak droga przez Strzykuły, Zielonki i Babice do domu.
Za to w pogodzie lato, zgodnie z kalendarzową pora roku :)
norma

Bloki w Szeligach czy w Macierzyszu, trudno stwierdzić © jolapm

Przebudowa - na tym odcinku bez zmian © jolapm

Szybka poranna..

Czwartek, 5 września 2013 | dodano: 05.09.2013

Poranna szybka przejażdżka bez specjalnych wzruszeń i atrakcji. Trasa jak zwykle z małymi modyfikacjami. Dawno nie jeździłam slalomem :)
poranny slalom

Las w porannym słońcu © jolapm

Slalom między brzozami © jolapm

Drugim wiaduktem

Środa, 4 września 2013 | dodano: 04.09.2013

Oczywiście nad S8. Drugim, czyli tym bliżej Połczyńskiej, prowadzącym od szutrowej drogi po jednej stronie, do asfaltu a potem znowu szutru po drugiej stronie. Skręciłam w bok na techniczną, pojechałam alejką parkową, która jeszcze rok- dwa lata temu wyglądała całkiem ładnie. Dziś jest zaniedbana. Potem polną ścieżką między płotem a kukurydzą dojechałam do kolejnej ubitej drogi, dopiero dalej dojechałam do asfaltu w Macierzyszu. Tutaj w prawo i prosto do Strzykuł, przez Zielonki , Babice, Groty do domu. W sumie wyszło nieco więcej niż zawsze, bo 25 km.
wiadukt i wertepy

Wjazd na wiadukt © jolapm

S8 z wiaduktu © jolapm

Zaniedbana alejka © jolapm

Polna ścieżka © jolapm

Pod wiatr i z wiatrem

Wtorek, 3 września 2013 | dodano: 03.09.2013

Pizgawica na dworze straszna. To już trwa od wczoraj, chociaż dziś już się wypogodziło i wyszło słońce. Wiatr też jakby ciut zelżał po południu. Pojechałam prosto droga lesznowską do Zielonek Parcele, tam skręciłam na Zielonki Wieś i przez las dojechałam do drogi w przebudowie. Tu dwa zdjęcia i szybki powrót z wiatrem do domu.
pod wiatr

Ciekawie przycięty krzew- reklama krzewów do ogrodu © jolapm

Nowy asfalt w stronę Lipkowa © jolapm

Zaraz po pracy

Poniedziałek, 2 września 2013 | dodano: 02.09.2013

Z obawy przed deszczem pojechałam zaraz po pracy. Zaczynało kropić i "pizgawica" była jak nad morzem. Stwierdziłam, że zrobię chociaż 10 km. Oczywiście pojechałam moją starą trasą. W drodze powrotnej się wypogodziło, a że wiatr mnie pchał, pojechałam jeszcze na Boernerowo. Nakręciłam się mnóstwo, ale moje 20 km zrobiłam. Jutro do pracy "na drugą zmianę", więc może uda mi się pojechać rano. Wszystko zależy od pogody.
po pracy

Jazda w terenie © jolapm

Pomnik Ignacego Boernera, nie muszę chyba pisać gdzie stoi :) © jolapm

Kąpiel , pranie ciuchów i mycie rowerów w zestawie

Niedziela, 1 września 2013 | dodano: 01.09.2013

W dodatku wszystko za darmo. Mieliśmy piękne zamiary pojechać za Błonie do miejsca, które kiedyś było nam dobrze znane. Niestety deszcz pokrzyżował nam plany już za Umiastowem. Ulewa zaczęła się niestety w odkrytym terenie, nie było nawet drzewa, żeby się schować. W Pogroszewie, już pod drzewem, zmieniliśmy plany, ponieważ nic nie wskazywało na szybką poprawę pogody. Kiedy deszcz nieco zelżał ruszyliśmy w stronę Zaborowa. Niestety za chwilę znowu zaczęło lać, a droga była pod wiatr. Nie dało się jechać, bo zalewało oczy. Szybka decyzja, wracamy tą samą drogą, przynajmniej z wiatrem. Dopiero w Wieruchowie skręciliśmy na Babice i wróciliśmy już przez Blizne.
Rowery pięknie się umyły, jak wyschną będzie smarowanie. Teraz już jesteśmy po kąpieli w wannie oraz praniu w pralce. Mieszkanie przypomina suszarnię :)
Nasza kąpiel to jednak nic w porównaniu z tą, jaką zafundował sobie w czwartek mój ojciec wpadając razem z rowerem z kładki do rzeki. A rzeka nie byle jaka, bo to Narew. Woda nakryła go z głową. Na szczęście poza całkowitym przemoczeniem i problemami z wykaraskaniem się z rzecznego koryta, nic więcej mu się nie stało. Potem wyciągnął rower, zdjął ubrania, przesuszył na trawie i wrócił 20 km rowerem do domu. Rower jeździ, a ojciec nawet kataru nie złapał. Ma 79 lat..:)
ulewa

Widok spod drzewa w Pogroszewie © jolapm

W ulewnym deszczu nawet zdjęcie się zalało © jolapm