Lipiec, 2012

Pod wiatr i z wiatrem

Środa, 18 lipca 2012 | dodano: 18.07.2012

Dziś dopiero o 6.30, bo nie chciało mi się wstać wcześniej. Pojechałam prosto na zachód, bo z tej strony dość mocno wieje. Górczewską do Lazurowej, sprawdziłam, że ul. Narwik ( dziwnie biegnie ta ulica)

Ulica Narwik © jolapm

rzeczywiście jest ślepa.
Ulica jest rzeczywiście ślepa © jolapm

Dalej Kocjana, Spychowską, Hubala Dobrzańskiego do Babic, Sikorskiego przez Kwirynów, w prawo w Decewskiego, przez las, slalomem między brzózkami,
Slalom między brzózkami © jolapm

leśną drogą do Hubala, skręt w lewo w Bolimowską, Kocjana. Przy sądach był wypadek, samochód skręcając w lewo na parking sądowy potrącił motorowerzystkę ( to chyba była dziewczyna. Wyglądało na to, że nie stało się nic poważnego, bo nie było pogotowia, dziewczę siedziało, pan w garniturku stał. Trudno będzie udowodnić, że to wina dziewczyny, ale ..
Wypadek przy sądach na Kocjana © jolapm

Potem prosto Dywizjonu 303 do domu. Pogoda dobra, tylko wiatr, z powrotem za to leciutko jechałam 23-24 km/h.

Poranny objazd

Wtorek, 17 lipca 2012 | dodano: 17.07.2012

Wyjechałam o 6 rano przez Powstańców, Wrocławską, Kaden-Bandrowskiego, Rosy Bailly, Widawską, Obrońców Tobruku, Broniewskiego, Reymonta, Powstańców, Piastów, Żołnierzy Wyklętych, Zachodzącego Słońca, Radiową, Gąsiorowskiego, Kartezjusza, Dywizjonu 303 i do domu..Uff, jak się napisałam..a podobno można trasę zaznaczać na mapce i potem tu wstawiać, ale nie pamiętam jak...

Ulica Broniewskiego. W wakacyjny ranek ruch jest niewielki © jolapm

W ty miejscu na Piastów Śląskich po każdym deszczu tworzy się taka kałuża © jolapm

Przejażdżka sympatyczna, słońce, w miarę ciepło, tylko nieco zbyt mocny wiatr, pod jechało się ciężko, za to z ..bardzo szybko.

Zachód słońca

Poniedziałek, 16 lipca 2012 | dodano: 16.07.2012

Najpierw lał deszcz, potem była burza, a wieczorem znowu wyszło słońce. Pojechałam przy S8 do Macierzysza, tam skręciłam na Szeligi i z powrotem do drogi na Leszno, Lazurową, Dywizjonu 303, Powstańców i Górczewską do domu. Po drodze podziwiałam zachód słońca...

Słońce już gasło.. © jolapm

Chmurki nad widnokręgiem © jolapm

"Słońce już gasło, wieczór był ciepły i cichy,
okrąg niebios gdzieniegdzie chmurkami zasłany.."
"Chmurki wróżą pogodę, lekkie i świecące" © jolapm

A.Mickiewicz " Pan Tadeusz"

Jazda po wyjeździe

Niedziela, 15 lipca 2012 | dodano: 15.07.2012

Wróciłam w południe, o 16.00 byłam już na rowerze. Pojechałam prosto Dywizjonu 303 do Kocjana, przez las, polną piaszczystą drogą, potem już asfaltem do Kwirynowa,

Kwirynów © jolapm

Powrót przez Babice, wyjazd do drogi na Leszno i stamtąd prosto do Warszawy, skręciłam w ulicę Przejazd, do Granicznej, S8, Lazurową, Górczewską i do domu. Pogoda przyjemna, ciepło, ale nie gorąco 22 stopnie, słońce, trochę wieje, więc z powrotem jazda zajęła mi mniej czasu.

Jazda przed wyjazdem

Sobota, 14 lipca 2012 | dodano: 14.07.2012

Wyjechałam zaraz po 5, więc jechałam jezdniami. Najpierw Konarskiego do Rzędzińskiej, Strąkową, Stromą, Szulborską,

Wola od zaplecza. Nowe budynki © jolapm

Sowińskiego, Pustola do Parku Szymańskiego, potem Górczewską,
Przy Górczewskiej między parkami droga dla rowerów jest po obu stronach © jolapm

przez Moczydło,
Park Moczydło jest po prostu piękny © jolapm

wzdłuż lasku na Kole do Dywizjonu 303, Wrocławską, Powstańców do domu. Pogoda fajna, 13 stopni, lekki wiatr. Zaraz zbieram się na pociąg, więc zdjęcia będą po powrocie. Obejrzałam Wolę od zaplecza :)

O, jak dziś dobrze było...

Piątek, 13 lipca 2012 | dodano: 13.07.2012

O 5.00 rano było dziś tylko 12 stopni, wreszcie wyspałam się w nocy. Wyjechałam przez Konarskiego, Czumy do parku na Jelonkach

Siłownia w parku na Jelonkach © jolapm

Dalej Wyki i Karabeli do Lazurowej, stamtąd w Szeligowską do trasy, przez Blizne, Groty, Kocjana, Dywizjonu 303 do domu..Szybko i bardzo miło, bo wreszcie chłodno, wstępnie zastanawiałam się, czy nie włożyć kurtki, potem się rozgrzałam.

Nie zdążyłam, czyli spotkanie w lesie

Czwartek, 12 lipca 2012 | dodano: 12.07.2012

Wstałam o 5 rano, po kwadransie byłam już na rowerze. Nie bardzo wiedziałam, gdzie mam jechać. Wybrałam tradycyjnie Górczewską do S8, Graniczną do Łaszczyńskiego, Hubala Dobrzańskiego, przez Latchorzew do ulicy Na Skraju, która to ulica była bardzo dziurawa, a teraz jest bardzo załatana :). Tu skręciłam w prawo.

Skrzyżowanie © jolapm

Po fragmencie skończył się asfalt i jechałam slalomem między brzozami, jak zawsze zachwycając się urodą tego miejsca. Jechałam prosto przez las, kiedy nagle zobaczyłam na drodze lochę z warchlakiem, przechodziły spacerkiem, za nimi pojawiło się jeszcze kilka warchlaków. Sięgnęłam po telefon, żeby zrobić zdjęcie, ale musiały mnie usłyszeć, bo ruszyły biegiem. Na końcu biegł znowu większy dzik, ale już nie tak ogromny jak ten na początku. Nie wiem, może to była cała rodzina dzików z ojcem na czele. Potem pojechałam do Kocjana, Powstańców i na Górczewskiej zamknęłam kółko.
Budowa na osiedlu © jolapm

Bez telefonu, czyli bez aparatu, ale ze światłami..

Środa, 11 lipca 2012 | dodano: 11.07.2012

Wieczorem już po 21.15 przejechałam tradycyjnie Górczewską obok Tesco, Pełczyńskiego do S8 przez Blizne, Groty, Kocjana, Dywizjonu 303 do domu. Deszczyk kropił jak ksiądz kropidłem, potem przestał. Na dworze ciemno, ale jechało się przyjemnie..Bez telefonu, więc bez zdjęć.

Jak miło wsiąść znowu na rower

Wtorek, 10 lipca 2012 | dodano: 10.07.2012

Po krótkiej przerwie spowodowanej upałem i wyjazdem na działkę, dziś wreszcie wsiadłam na rower. Wyjechałam po piątej rano przez Osiedle Przyjaźń, Konarskiego, Czumy przez park do Raginisa, dalej Drzeworytników, Okrętową, Siemiatycką, Lazurową, Szeligowską do S8, dalej do Granicznej, Łaszczyńskiego, Hubala-Dobrzańskiego, Podkowińską, Bułhaka, Kocjana, Dywizjonu 303 do domu. Pogoda super na rower 19 stopni, wschodzące zza chmur słońce..

Zamknięta Kluczborska © jolapm

Ulica Siemiatycka na Jelonkach © jolapm

Chmury nad S8 © jolapm

Tak, żeby łyknąć chłodniejszego powietrza

Środa, 4 lipca 2012 | dodano: 04.07.2012

Po nocnych burzach obudziłam się rano i podniosło mnie szybko, kiedy zobaczyłam na termometrze 19 stopni. Stwierdziłam, że trochę się ochłodzę przed zapowiadanym upałem. Wyjechałam o 5.30 Górczewską do S8, potem Graniczną i tym razem prosto ulicą Przejazd. Potem skręciłam w prawo w Przechód. Ta ulica niestety skończyła się w polu, a taką drogą dziś nie ryzykowałam po nocnych deszczach. Zawróciłam, dojechałam do Fortowej, potem Hubala Dobrzańskiego a dalej jak zwykle Pokowińską, Spychowską, Kocjana do Dywizjonu 303, Powstańców i do domu. Dobrze się jechało, bo temperatura była normalna. Wczoraj wieczorem zaczęłam wakacje z wnukami, więc nie wiem, kiedy znowu uda mi się pojechać.W południe jest dziś tylko 29 stopni, więc też w miarę.Nad morzem podobno zimno i mokro, chętnie zamienię się na kilka dni..O 22.00 mamy jeszcze 25 stopni..:)

Rozstawianie dźwigu na jezdni © jolapm

Z drugiej strony jezdni © jolapm